Pazar, Kasım 08, 2009

Visual Studio 2010 Beta 2 İlk Bakış

Her Visual Studio ailesi ile ilk tanışanlardan biri olarak bu tanışmalar esnasında platformdaki eksiklikleri hemen bir bug dedektör gibi niyeyse çekerim. Visual Studio 2008'in ilk sürümlerinin internet bağlantısı olmadan kurulmaması gibi, şimdi de Visual Studio 2010 Beta 2 ile ilk deneyimimi paylaşayım istedim. Bu sefer kurulum aşamasında bir sıkıntı yaşamadım. Ancak kurulum sonrasında farkettiğim birşey var ki .Net Framework 3.5 otomatik olarak kurulmamakta. Framework 3.5'u ne yapıcaz 4 varken diyebilirsiniz, haklısınız da da. Ama Visual Studio 2010 bizle aynı düşüncede değil eğer Framework 3.5 kurulu olmaz ise maalesef herhangi bir proje dosyası yaratamadığınız gibi herhangi bir X Projesini de açamıyorsunuz. "Can not complete the action" hatası ile karşılaşıyorsunuz. 2 gün sonunda bu hatanın Framework 3.5 kurulmamasından kaynaklandığını tespit edebildim. O yüzden kurulum yapmadan önce Framework 3.5 kurmayı ihmal etmeyiniz.

İyi Çalışmalar,

3 yorum:

OGAN dedi ki...

Ya benim daha ilginç bir sorunum var.
Projemi build ederken Target FrameWork den 3.5 uğu seçiyorum evet güzel 3.5 oluyor ama küçücük bir değişiklik yaptıkdan sonra geri 4.0 oluyor...
Ben tamamen 3.5 olmasını istiyorumki bir türlü beceremedim...

Aytaç ÖZAY dedi ki...

Yaptığınız değişiklik tam olarak nedir? 4.0 seviyesindeki dll'leri referans olarak verirseniz bu problemi yaşayabilirsiniz. Bir de web site uygulaması üzerinde çalışıyorsanız her açtığınızda sitenizi 4.0'a çevirmek için soracaktır, bu diyalog penceresini anımsatmamasını seçmiş de olabilirsiniz. Tam yaptığınız işlemin adımlarını yazarsanız yardımcı olabilirim.

acemi anne dedi ki...

proje her açıldığında 4.0 a çevirmek için sorduğu diyolog penceresini anımsatmamasını seçtim ve şimdi bunu nasıl düzeltebilirim. Yardımcı olabilir misiniz?